Pages tab

Jumaat, Februari 06, 2009

Kenapa Gaban?

Gaban atau Gavan (eng) atau Gyaban (Jpn) adalah hero penyelamat dunia yg sgt diminati budak2 sekitar taun 80an, termasuk aku. Gaban ni ada awek yg bleh bertukar jd burung. Bes ke kalu ada awek camtu? Gaban ni ada sejenis power utk tembak resaksa iaitu Laser Gaban!! Pastu Gaban jgk ada finishing move nk bunuh resaksa. Gaban Z potong dua! Maka resaksa tu pun mati dlm keadaan yg agak mengerikan. Terbelah dua lalu meletup. Gaban selalu ditarik ke "ruang angkasa neraka". Maka kt situ la Gaban bertarung ngn makhluk resaksa yg nk menakluk bumi. Walau mcmanapun, resaksa tu tetap akan kalah dan ketua resaksa tu (yg berbentuk mcm patung batu) akan bengang dan geram dgn kekalahan resaksa nye....Maka dunia skali lgi diselamatkan oleh Polis Angkasa Gaban!!

Itu le Gaban yg aku kenal. Tapi nape nama"Gaban" tu selalu diguna utk menekan sesuatu maksud perkataan lain? Sbg contoh; lawak tahap gaban, besar gaban, marah tahap gaban. Gaban tu hero le. Knape xguna nama hero lain? Nape bkn superman? nape bkn Shah rukh khan? Kenapa? Kenapeeeee???

3 ulasan:

asharulda6 berkata...

pengaruh zaman kecik2 tuh..wakakaka

Hafizan berkata...

bangang tahap gaban pun ada orang pakai kan? yang bangang tahap gaban tu ialah budak2 yang sanggup tak g sekolah petang sebab nak tengok citer gaban kul 5.30 ptg!!

UltraChef berkata...

but seriously.. gaban do pernah potong 8 at satu musoh nie.. sebab terlallu benci.. aku pun amcam.. WAHHH!!!!!.. sumer orang cakap dier baur 2 jer... haishhh... aku wish aku dot jumpa episode tu balik.